بازخوانی سخنان احمدی نژاد درباره ارز: از دلار 900 تومانی تا امروز
طرفداران دکتر محسن رضایی
o آفاق را گرديده ام مهر بتان ورزيده ام .خوبان فراوان ديده ام اما تو چيز ديگري
خانه آرشیو عناوین مطالب وبلاگ RSS
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 169
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 394
بازدید کل : 167123
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

اسلایدشو

اسلایدر

بازخوانی سخنان احمدی نژاد درباره ارز: از دلار 900 تومانی تا امروز

 

این روزها هر چه نابسامانی در بازار ارز بی سابقه و عجیب است‌، سکوت مسئولان مختلف دولتی از آن عجیب تر است و در این وضع‌، بیان همین یک جمله هم از زبان مقام اجرایی کشور که روزگاری هر روز به طور مفصل با مردم سخن می‌گفت و وعده‌های مختلف می‌داد‌، غنیمت است‌.خبرگزاری مهر گزارش داد که دیگر سخنان احمدی‌نژاد از این دست بود: « احمدی‌نژاد پس از خروج از جلسه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز ناهار چه خورده اید؟ رئیس‌جمهور که حاضر به پاسخ دادن به برخی سوالات نبود، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد نتایج مذاکراتشان پاسخ داد: در مورد مسائل داخلی و خارجی صحبت کرده ایم و جلسه خوبی بود.

خبرنگاری سوال کرد، میزبان بعدی چه کسی است؟ رئیس‌جمهور گفت: هر کسی که میز دست آن است.وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران که سوال کرد شما در گفت‌وگوی زنده خبری اعلام کردید این دولت ادامه دارد یعنی چه؟ پاسخ داد: منظورم این بود که تا زمانیکه مردم هستند، دولت‌ها به مردم خدمت می‌کنند» . با این وصف باید خبرنگاران از او ممنون باشند که همین یک جمله را درباره این موضوع مهم کشوری بیان کرده است ، اما آیا واقعا احمدی‌نژاد تا به حال سخنی از کاهش نرخ ارز نگفته بود ؟ احمدی‌نژاد در آبان 89 :

کاهش نرخ ارز حالا حالاها تداوم یابد

هشتم آبان ماه 1389 ، محمود احمدی‌نژاد در برنامه گفتگوی زنده سیما حضور یافت و همچون روال معمول آن روزها ، مصاحبه به نحو بدیعی آغاز شد . در آن روز ،در ابتدا مجری برنامه تولد رییس‌جمهور را ـ که ششم آبان بود ـ به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که حضور وی باعث خیر و برکت در کشور شود.

در آن شب، احمدی‌نژاد سخنان مختلفی گفت که یکی از آنها این بود که رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرد که «نرخ ارز را واقعی کند؛ واقعی نه از آن جهت که نرخ دلار به بیش از 1600 تومان افزایش یابد بلکه کاهش قیمت آن «حالا حالا»ها تداوم یابد». احمدی‌نژاد گفت: «از دکتر بهمنی (رئیس‌کل بانک‌مرکزی) خواسته‌ایم که قیمت ارز‌(دلار) را واقعی کند، زیرا وقتی ذخایر عظیم ارزی در اختیارداریم باید پول ملی را تقویت کنیم؛ لذا روند کاهشی نرخ ارز باید ادامه یابد. زمانی موفق خواهیم بود که پول ملی‌مان، پول قدرتمندی باشد.»

این دستور پس از آن صادر شد که نرخ دلار از ابتدای مهرماه سال 1389 با یک جهش قیمتی تا 1250 تومان صعود کرد. اما با مداخله بانک مرکزی قیمت آن در آستانه آن گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری به حدود 1080 تومان در بازار آزاد ارز کاهش یافت و احمدی‌نژاد با عبارات بالا به تعریف و تمجید آن پرداخت.تا پایان آبان همان سال یعنی 20 روز بعد این سیر نزولی تا قیمت یک‌هزار و 50 تومان برای دلار ادامه یافت اما از اوایل آذرماه روند نرخ دلار در برابر ریال بار دیگر آرام آرام صعودی شد !احمدی‌نژاد در اردیبهشت 1390:

پول ملی در برابر ارزها تقویت می‌شود

احمدی‌نژاد در اردیبهشت سال گذشته یک‌بار دیگر در برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد . در آن زمان دلار در بازار آزاد زیر 1200 تومان بود. ویبا تاکید بر تقویت پول ملی در مقابل ارزهای خارجی تصریح کرد: بانک مرکزی مامور شده که بازار ارز را کنترل کند و این کار را انجام خواهد داد. با وجود مصرف بالای ارز، ذخایر و درآمد ارزی ما نیز بسیار بالاست. برخی می‌گویند اگر ارز را 300 تومان بالا ببریم برای دولت درآمد کسب می‌شود، اما باید توجه داشت که این درآمد کاذب است و بیش از این درآمد، هزینه به اقتصاد‌ملی تحمیل می‌کند.

احمدی‌نژاد در آن برنامه تلویزیونی با انتقاد از کسانی که اظهار می‌کنند قیمت ارز به 1300 تومان خواهد رسید، گفته بود: قیمت ارز در همین حدودی است که در قانون پیش‌بینی شده است و یک درصد بالا رفتن مهم نیست و جزو نوسانات بازار به شمار می‌رود.احمدی‌نژاد در مهر 1390 :

دلار 900 تومان هم نمی‌ارزد

13 مهرماه 1390 ، زمانی که دلار 1250 تومان بود، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعالیت‌های عده‌ای در این بازار اشاره کرده و گفت‌: ما آن‌قدر ذخیره ارزی داریم که تمام نیازهای کشور، ‌تمام واردات کشور و مسافرت‌های کشور را به خوبی انجام دهیم، به خدا اگر این زشت‌کاری‌ها و خودخواهی‌ها نباشد قیمت ارز باید پایین بیاید. الان یک دلار آمریکا در اقتصاد ما به اندازه 900 تومان هم نمی‌ارزد. آن‌ها وارد می‌شوند و هرچه بانک مرکزی می‌ریزد می‌خرند و فضاسازی می‌کنند و می‌گویند قیمت ارز باید بالا برود چرا؟»

تکذیبیه‌های سابقه دار

داستان تکذیب سخن احمدی‌نژاد ، یادآور داستان آوردن نفت بر سر سفره‌ها است که در دوران تبلیغات ریاست جمهوری سال1384 از طرف احمدی‌نژاد مطرح شد ولی کمتر از یک سال بعد به طور رسمی‌تکذیب شد !

30خرداد 1384 ، قبل از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با 150 نماینده مجلس چنین گفته بود: «من مخالف رانت‌خواری و استیلای خانوادگی بر ثروت کشور هستم. من دست مافیای قدرت و قبیله را از نفت کوتاه خواهم کرد و جانم را به پای آن خواهم گذاشت. نفت باید بر سر سفره‌های مردم باشد. بحث بر سر بی‌عدالتی، تخریب کرامت انسان‌ها و توسعه فقر و فساد است. بیایید در این موارد گفت‌وگو کنیم. حرف‌های من خیلی روشن است». این سخنان هنوز هم در خبرهای آرشیو خبرگزاری‌های مختلف وجود دارد و اتفاقا در صفحه اول روزنامه کیهان همان روزها، تیتر هم شده بود! کیهان در 31 خرداد به نقل از احمدی‌نژاد تیتر زده بود: مردم باید اثرات افزایش نفت را بر سر سفره‌هایشان مشاهده کنند.اما روز 4 اردیبهشت 1385، احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری اش خیلی صریح و رسمی‌اعلام کرد که «شعار من آوردن نفت سر سفره‌های مردم نبود.من چنین شعاری نداده بودم، روزنامه شرق از قول من نوشت و من نیز در آن زمان تکذیب نکردم»!


نظرات شما عزیزان:

حامیان اردبیلی دکتر رضایی
ساعت13:59---25 شهريور 1391
سلام
با مطلب زیر به روز هستم.
مدوداف ایران کیست؟؟
www.aqa-mohsen.blogfa.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده توسط مرتضی میرچولی | لینک ثابت |

آخرین مطالب:
  • » پیام تبریک دکتر محسن رضایی برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران
  • » فردا، کنفرانس خبری دکتر محسن رضایی
  • » صفحه کلیپ های دکتر محسن رضایی در آپارات
  • » بعد از موذن زاده، بهمنی و ...، نوبت به محمود کریمی و سایرین رسید
  • » بیانیه جمعی از هنرمندان به حمایت از رضایی
  • » لیست حامیان مردمی دکتر رضایی برای شورای شهر
  • » نظرسنجی‌ها: اکثریت به محسن رضایی رای می دهند+نمودار
  • » حمایت خانواده شهید هزاوه ایلام از دکتر محسن رضایی
  • » حمایت رسمی بیماران تالاسمی خراسان رضوی از محسن رضایی
  • » حمایت انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون شهر تهران
  • » حمایت بانوان فعال اقتصادی از رضایی
  • » برنامه‌های رضایی برپایه نیاز مردم تنظیم شده است
  • » اعلام حمایت استقلالی ها از محسن رضایی
  • » حمایت نوه امام راحل از محسن رضایی
  • » بازتاب تصویری نشست خبری دکتر رضایی در سایر رسانه ها
  • » تعیین زمان برای حل مشکلات شعار پوپولیستی است/ به شرف رزمندگیم قسم،با مطالعه آمده ام
  • » سفره مردم و دولت باید یکی شود
  • » بی نظیر‌ترین برنامه انتخاباتی در ‌تاریخ انتخابات ایران رو‌نمایی شد
  • » با انتشار بیانیه ای توسط بیش از شش هزار از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس اعلام شد
  • » باید زبان اقوام در دانشگاه‌ها تدریس شود